2 december 2013

Advent och singoalla

Igår var det första advent och julen kom in i vårt hus med lampor, färg och glitter.
Med julen kommer också lucia och lussefirande på skola och dagis. Jag letade upp min lilla påse där jag samlar alla pepparkaks- och tomtedräkter, när jag stod där och tittade på storlekar så hittar jag de tomtedräkter mina två söner hade när de var små, stl 56, riktigt litet och sött.
Då kom jag tänka på att jag inte har något till min lilla tös, för visst skall hon vara en liten tomtemor på lucia.

Jag funderade en liten stund på vad hon skulle ha på sig och kom då på att jag helt enkelt syr en enkel helröd Singoalla som jag sedan med lite kompletterande tillbehör kan bli en fin tomtemors klänning.
Fördelen med att ha en hel röd klänning är att lilla tösen kan ha den även när det inte är lucia.

Just singoallaklänning tycker jag är en mycket fin modell av klänning, den är luftig men inte bylsig.
Jag hittade ett vinrött mycket mjukt och följsamt jersey jag en gång har använt till att sy en t-shirt med Angry Birds till min stora son, det blev perfekt.




Mönstret är helt eget.

(Läs även andra bloggares åsikter om , )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar