29 november 2013

Vetevärmare i vinterkylan

En morgon när det var riktigt kallt så passade jag på att göra lite vetevärmare.
Först gjorde jag en stor värmare, den är 16x60 cm och har ett avtagbart överdrag i bomull som man lätt lägger i tvättmaskinen när det blir smutsigt. Även innerdelen är sydd i bomull. Jag delade in vetet i fyra olika fack så att det håller sig bra på plats och inte bara glider runt och hamnar på ett ställe som det lätt kan göra annars.



När den stora vetevärmaren landade varmt över min sons axlar så passade jag på att skapa en till.
Denna värmare är i form av ett hjärta och har måtten 20x20 cm.
Även denna är helt sydd i bomull och har ett avtagbart överdrag. Jag valde ett mysigt och lite juligt rött tyg, men jag kände att den behövdes livas upp lite så jag sydde på ett litet hjärta i ett mönstrat tyg.
Detta värmande hjärta skall jag ge till våra härliga grannar. Jag hoppas de kommer att gilla den, jag är mycket nöjd med den och kommer till att göra fler sådana här både röda och andra färgställningar, kanske med ett annat motiv i mitten än ett hjärta.



Sedan lekte jag lite med lite idéer och gjorde en vetekanin, en söt liten figur i måtten 18x11 cm.
Den har som de andra värmarna, avtagbart överdrag. Den lilla svansen och innerdelen av öronen är gjorda av svart microfleece. Kaninens huvud är sydd som ett fack så inte allt vete försvinner där ifrån utan den håller formen lite bättre.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar