31 juli 2013

Skjortor och västar


När vi är mitt i sommaren brukar vi ta oss en tur till High Chaparral 
och i år är det inget undantag. 



Inför detta besöket ville båda mina söner vara utklädda till Lucky Luke, det var då det lilla problemet att jag inte kunde hitta några enfärgade gula skjortor hur mycket jag än letade. Det återstod då bara att köpa vita skjortor och färga till gula, eller sy egna.

Det är nog inte så svårt att gissa vilket alternativ jag valde.






Tog det enkla och köpte gul lakansväv, passar bra när det bara är utklädningskläder. Passade även på att köpa lite grövre svart lakansväv till västar som behövde sys upp med.
Jag plockade fram alla skjortmönster jag hade och tog lite från varje och resultatet blev helt ok.
I den ena skjortor satte jag tryckknappar och den andra sydde jag knapphål och satte dit riktiga knappar.




Med västarna gjorde jag helt enkelt bara ett enkelt mönster själv.

Jag valde att inte fodra västarna för jag tänkte att det kanske skulle bli för varmt med skjorta och fodrad väst mitt i högsommaren.
Det blev två små fuskfickor och rundade mjuka kanter nedtill.