20 juli 2013

Prickar och ränder

Jag har aldrig tyckt att prickigt och randigt har passat speciellt bra ihop, trots detta tänkte jag göra ett försök med ett par härliga tyger jag köpt mycket för att jag gillar rött och svart ihop.

Det blev en bodyklänning, kantad med tunn viscosejersey och "skärp" i det samma.




Det prickiga tyget är ett mycket tunt jerseytyg i viscose och lycra, i verkligheten skimrar det nästan lite om det.
Det randiga tyget är ett vanligt jerseytyg med bomull och lycra, något tjockare än det prickiga.

Jag satt länge och funderade på hur jag skulle lägga knäppningen och valde till sist att ha den i ärmen. 







Sedan fick jag en fin idé av en vän att lägga till ett litet skärp.
Efter mycket provande bestämde jag mig för att ha ändarna hängandes på samma sida som knäppningen vilket gjorde den lite tuffare.









Själva bodyn är tunn och luftig vilket är mycket passande nu i denna värmen och eftersom kjolen är lite tyngre faller den fint på plats.
Det hela blev precis som jag hade tänkt mig, jag kanske skulle göra den något mindre i halsringningen nästa gång.
Mönstret är helt mitt eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar