3 juni 2013

Bodyklänning

Jag har tyckt att klänning på små flickor är mycket sött, men opraktiskt då de lätt åker upp så barnet får bar mage och rygg.

Nu när jag har en egen liten tjej att sy till och på så sätt lätt kunna prova nya modeller sydde jag en bodyklänning. Alltså en kombination av body och klänning.

Jag sydde en rymlig body med kuvertringning som jag tycker är mycket praktiskt till små barn samt att de blir så söta i halsringningen. 
Kjolen sydde jag  med rullfåll nedtill så den känns lätt och fin, för att matcha detta gjorde jag även rullfåll i ärmsluten och drog ihop ärmarna något med en bit resår.
Jag satte kjolen lite längre ned än vad man kan se på de bodyklänningar som finns i affären för jag tycker att den skall dölja bodyknäppningen och bli som en riktig kjol.










Resultatet blev jättebra och lilltösen blev så fin i denna. Lite småsaker kommer till att ändras framöver, men överlag tycker jag den satt fint.
Det kommer definitivt blir fler av denna modellen i framtiden.