28 maj 2013

Angry birds

Eftersom det inte händer så mycket på syfronten hemma just nu då en liten tös behöver min uppmärksamhet tänkte jag visa upp lite av det jag sytt tidigare. 
Jag börjar med en t-shirt som jag sydde till min stora son för ett litet tag sedan.

När han beställde denna så fanns det inte mycket kläder att tillgå i affärerna med angry birds på men den trenden exploderade strax efteråt.

Det var mycket roligt att göra denna och min son är väldigt stolt över resultatet och visar gärna upp t-shirten både hemma och på skolan.






T-shirten är sydd i röd, svart och gul jersey. 
Applikationen har jag gjort själv och är sydd i lager på lager och är gjort av jerseytyg och poplin. Det var lite pilligt men jag är mycket nöjd med resultatet och den ser mycket fin ut i verkligheten.
Ser att det smugit sig in en liten vit fläck strax under näbben, verkar varit något skräp på kameran.