9 juni 2016

Personliga canvastavlor med vinyl

I tisdags var det sommaravslutning på dotterns förskola. Egentligen skall hon nu byta avdelning, men då den stora avdelningen blev full så valde man att ha kvar dottern på den lilla avdelningen, i vart fall i en termin till.
Då vi är så otroligt nöjda med den förskolan blev vi väldigt glada över att hon var en av dem som fick stanna kvar.
 Sommaravslutningen innehöll en hel del sång av alla små barnen och sedan hade vi en fin pickninck i skuggan under ett av äppleträden.

Presenterna till pedagogerna i år tog en stund att komma på. Jag ville ge dem något personligt i år igen, jag funderade länge på om de skulle få en liten skål som matchar muggarna de fick förra året.
Men mitt under utvecklingssamtalet förra veckan kom jag på vad jag skulle göra då pedagogen  berättade om en rolig kommentar min dotter hade sagt den dagen till henne.
De skulle få en liten tavla med ett citat eller en kommentar som min dotter sagt till var och en av dem.

Jag tror att anledningen till att jag kom på det just då, var att jag inte hade någon specifik kommentar till just denna pedagogen utan det var det hon berättade under samtalet som gjorde allt komplett.
Nu hade jag en sak från varje pedagog jag kunde göra som tavla, men jag valde att till fröken Emma använda mig av något min dotter sa en helg här hemma. Man kan nog gissa att Emma är den absoluta favoriten även om hon tycker mycket om de andra med.

Det blev ett besök i flera olika butiker innan jag hittade canvastavlor i en lagom storlek, 21x15cm.


Tavlorna blev mycket uppskattade och nog kom det allt en och annan liten tår.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar