31 maj 2014

Somrig Singoalla

I torsdags var det kalas hos kusinen som fyllde 11 år, då behövde lillan en ny liten klänning att ha på sig.
Jag tänkte mig först göra en vanlig Singoalla med korta ärmar som puffas fint av allt tyg och resår.
Men när jag skulle sy resårkanalen i ärmsluten fick jag en annan idé och sydde en vit rullfåll i ärmarna i stället. Det jorde klänningen luftigare och jag matchade detta med att göra rullfåll även i klänningsslutet istället för en vanlig uppläggning.
Resultatet ser du nedan, en söt, fin sommarklänning i stl 74/80.



Jag blev väldigt nöjd med denna modellen, det finns inget resår som riskerar att sitta åt på ärmarna eller vara för löst och kana ned. Ärmarna följer armen fint men har även lite "puff".
Min favorit bland klänningar är singoallan men denna klättrade nog upp på delad förstaplats.
Klänningen tillsammans med ett par ljusrosa leggings och ett par rosa hårspännen var lilla E riktigt kalasfin.

Tyget är det underbara birdstyget köpt från Jonic-textil.
Mönstret är mitt eget men jag har utgått från en köpt klänning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar