7 februari 2014

Silhouette Cameo

Välkommen till familjen


För ganska länge sedan fick jag upp ögonen på en Silhouette Cameo. Det är en maskin som fungerar ungefär som en skrivare, men i stället för att skriva ut bilder på papper så skär den ut bilderna eller texten. Den kan skära i papper, tyg och olika sorters vinyler.
Det finns pennhållare till maskinen man kan köpa så den kan skriva ut direkt på tyg och papper med.
För många år sedan gjorde jag mycket tryck på tröjor, det var papper som man skrev ut på skrivaren och sedan strök fast på tröjorna. Det var roligt men det var inte så hållbart som man önskat.
Denna maskin tar steget längre, genom att  skära ut i vinyl så blir det både stabilt, färgfast och snyggt.

I onsdags när min man kom hem från jobbet så fick jag ett stort paket. I det paketet fanns en Silhouette Cameo med ett tillhörande stort startpaket.
Så nu, är det bara att sätta igång och denna kom väldigt lägligt efter att min ena son roat sig med att träna sin handskrift på väggen i sitt rum. Någon fin väggtext kommer nu få dölja dessa spår.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar