7 december 2013

Långärmad body

För ett litet tag sedan hade min stora pojke en lekdejt med en kamrat. Hans mamma och lillebror stannade medan gossarna lekte.
Det passade fint eftersom jag hade tänkt att ge den lilla gossen en liten mössa nu när kylan haft sitt intågande.
Det turkosa tyget med de randiga flodhästarna tycker jag är så sött och jag fick en känsla av att färgen skulle passa den lilla killen fint.
Mössan blev jättefin på och hans mamma blev så glad i tyget att hon genast beställde en body.



Bodyn har knäppning på axeln, den övre knappen är synlig men den nedre sitter dold.
Egentligen skulle båda varit dolda men jag ville ha en knapp högre upp som höll ihop halsen bättre och eftersom jag inte hade planerat någon knapp där från början så kunde jag inte göra den dold.
Jag blev mycket nöjd med bodyn och dold knäppning på axeln var första gången jag gjorde och det var mycket enklare än jag trodde och snyggt blev det också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar