24 juni 2013

Nya tyger

Idag var det dags att ta lillan på läkarundersökning på BVC.
Jag hann inte mer än att komma in och sätta mig i väntrummet när telefonen plingade.

Mitt paket med de nya tygerna fanns på posten och väntade på mig.
Så fort lilla E var klar hos läkaren var det sikte på posten som gällde.

Nu har jag plockat fram tygerna och fotograferat dem, något var finare i verkligheten och något var något sämre, men överlag är jag nöjd.
I denna leverans har både pojkarna och mannen min fått vara med och bestämma tyger, alla blev glada och nöjda.



Närmare bild på varje tyg finns under fliken "Tyger" och där efter "Jersey".

Då hela midsommar bokstavligen regnat bort har jag tagit tillfället i akt att planera nya mönster och i går var det sax, penna och papper som gällde.
Det tar sin lilla tid men det blir bra när allt är klart.
Istället för att irritera sig på färdiga mönster som har en passform som inte passar någon egentligen är det skönt att kunna göra eget, då får man det precis som man vill ha det.