9 november 2014

Blixenmössa med reflex

En liten kusin till mina barn fyllde år i veckan, en underbar liten kille men väldigt svår att ordna present till.
Efter att ha pratat med hans mamma en liten stund kom vi fram till att gossen behövde en ny mössa till vintern och har har älskat och vägrat släppa den gamla han har, som nu är alldeles för liten.
Sedan fick jag även reda på att Blixten McQueen är en stor favorit hos honom så då kom jag på iden med en fleecefodrad blixten mössa.

Jag har ett tag varit sugen på att göra flerfärgat vinyltryck och nu fick jag en perfekt chans till detta.
En röd fin jersey på utsidan och svart microfleece på insidan blev grunden.




Ögonen är uppbyggda i 4 lager varav "ögonvitorna" är reflex, man kan aldrig använda för mycket reflex när det är mörk ute.
Jag blev toknöjd med resultatet och min ena son har redan beställt en likadan till sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar