10 november 2016

Kyla, mössa och utemöbler

Nu har kylan och vintern kommit, vi har klarat oss bra där jag bor med inte allt för mycket snö och minusgrader. Men med detta är det många saker som behöver göras innan vintern kommer med full kraft.
Rabatterna behöver vintersäkras så det blir en hel del granris.
Utemöblerna behöver ställas undan, dynor och lyktor behöver plockas in i lite värme.
Jag blev ganska nöjd med mina utemöbler som jag renoverade i våras så till nästa sommar skall jag måla dotterns små utemöbler i samma färger och göra små dynor.
Så här blev våra till slut.


Jag fick hem ett nytt tyg för ett par veckor sedan, jag hann inte mer än plocka upp det ur påsen innan dottern gjorde beställning på mössa. Det passade dessutom ganska bra då hennes tidigare mössor nu är för små.
En helt egen kombination vald av dottern.






Hon blev så nöjd med resultatet att hon ville ha en likadan mössa till sin lilla docka men en liten strumpa och vante behövde dockan med, så jag gjorde ett litet kit.
Mössa, vantar med snöre, strumpbyxor (då strumpor så lätt ramlar av små barns fötter misstänker jag att de knapp stannar kvar på en liten dockas.) och ett par byxor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar