7 januari 2016

Tomteklänning och vinyltryck

Magsjuka bröt ut precis innan julafton och jag trodde vi skulle fått ställa in julen, men alla hann bli friska i tid och jag själv klarade mig från magsjukan helt och hållet.

Eftersom alla här hemma blev sjuka så blev det inte mycket tid över för att sy eller trycka vinyl, men lite granna hann jag allt med.
Redan lagom till lucia fick jag gjort en ny tomteklänning till dottern då den gamla blivit för liten.
Jag tyckte om modellen jag gjorde till henne förra året så jag utgick från den med bara några små förändringar.





Sedan hittade jag två billiga enfärgade tröjor, en svart och en rosa som jag bestämde mig för att göra lite tryck på 
På den svarta gjorde jag änglavingar med guldglittervinyl på ryggen och en liten guldfjäder fram. 
Den rosa fick en fin kattbild av svart vinyltryck med velourkänsla och glittrigafjärilar. 

Detta blev en liten julklapp till dottern.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar