14 mars 2014

Kepsmössa eller Meps, kärt barn har många namn

Då var äntligen den härliga solen här, men det är fortfarande lite kallt ute, i varje fall på morgonen.
Min pojkar har nu kastat sina mössor och vill ha keps så de inte blir bländade av solen.
Men eftersom jag tycker att de behöver ha något värmande om örnen så har jag letat efter kepsmössorna, eller Meps som de även kallas, som jag sydde till dem förra året.
Jag har letat både högt och lågt men har inte hittat några, så igår plockade jag fram kort på dem gamla jag hade gjort och sydde nya.

Jag passade då på att göra lite förändringar i mönstret, förra gången hade jag gått mycket på olika tutorials som finns på nätet men tyckte att dem inte blev riktigt bra.
Nu blev det mycket bättre, dem är längre baktill så de går ned i nacken och över öronen, men framtill är dem lite kortare så att kepsen inte faller ned över ögonen.
Lite krångligare mönster men ett mycket bättre resultat.





Min lilla pojke tycker fortfarande mycket om tågtygerna jag har, så jag gjorde en precis lika dan som tidigare men lite större i omkrets. Denna gick hem hos pojken.




Men jag var  osäker på stora sonen, han håller inte på så mycket med Ninjago längre men jag chansade på att han skulle tyck om att få en likadan till som han haft.
Men jag hade fel, han gillade inte Ninjago längre, men det var inte värre än att han kunde tänka sig att ha den på sig om det var lite kyligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar