4 januari 2014

Varm filt till nyfödd

Ett nytt år med många nya möjligheter har precis börjat.
Efter 4 dagar in på det nya året har jag faktiskt inte sytt något alls, det har varit lite mycket sjukdom det sista.Det började med magsjuka och sedan kom halsflussen in i huset, men nu motas detta med alla möjliga medel.

2013 slutade på ett mycket mysigt sätt, den 30/12 fick en nära vän en liten gosse och bara dagarna innan hade jag sytt en härlig filt som de kunde ha till det lilla barnet.
Eftersom ingen hade en aning om det skulle bli en gosse eller flicka, fast jag var helt säker på att det gömde sig en liten gosse i magen :), så sydde jag en filt i det söta gula girafftyget.

Eftersom det är lite kallt nu och kallare lär det bli så tog jag vit gosig microfleece på baksidan och kantade med brun mudd som matchade girafferna jättebra.
Filten blev jättesöt och jag hoppas den lilla gossen har tyckt om den.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar