9 november 2013

Glittriga danskläder


På lördag skall en väldigt stolt kille få visa upp vad han lärt sig på sin danskurs och dansa tillsammans med idolen Sean Banan.
Men det fanns ett litet problem, man skulle ha silvrig jacka, vit T-shirt och vita byxor och var får man ta på detta till en kille.
Det var bara att ge sig iväg till tygaffären och inhandla några härliga tyger.
Ett silvrigt, mjukt och tunt tyg till jacka så man inte blir för varm och ett härligt lagom tjockt vitt tyg till byxor.




Det silvriga tyget var ganska svårt att sy i, det var flyktigt och inte kunde man stryka det heller. Nålar satt inte heller bra och jag fick göra om flera sömmar då symaskinen inte greppade ordentligt. Men allt löste sig till slut.
Nederdelen på jackan tog jag lite tyg som jag gjorde byxorna av och skapade en kant, det blev snyggt och fick ett lagom tungt fall till jackan.

Sedan hittade jag en dragkedja som jag tyckte matchade setet jättefint.


Byxorna är gjorda i ett härligt polyesterjersey, nästan på gränsen till baddräktstyg. I midjan och bensluten är det vanlig mudd. På bilden ser fotmudden otroligt bred ut, men riktigt så bred var den inte i verkligheten.





Nu väntar jag med spänning för att se hur kläderna blev på scen.

Jag har fått lite mer tyger också, barnen bokstavligen slängde sig över skatetyget och beställde diverse plagg med detta. Jag hade behövt köpa 10m för att kunna sy upp allt de vill ha, jag tar det som att de gillade tyget.



4 underbara tyger jag har massor med planer för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar