5 oktober 2013

Flugsvampar och tåg



Min stora lilla pojke har fyllt 7 år och eftersom han är väldigt förtjust i det svarta tyget med flugsvampar på så sydde jag en tuff liten tröja till honom. Tröjan blev alldeles lagom mellan att vara söt och tuff att svart sedan är en av favoritfärgerna var en rejäl bonus. Jag blev väldigt nöjd med tröjan, allt fungerade felfritt och det är ovanligt när man har tidsbrist, som jag lyckades dra på mig för denna. Lite dumt att komma på att jag skulle sy något till sonen 1 timma innan jag skulle vara på skolan och hämta honom och då skulle den vara klar, inpackad och gömd samt alla spår bortplockade. Men det gick väldigt bra, med tidsmarginal till och med.






Eftersom det nu även blivit lite kallt ute så har det blivit ett sett med mössa och halsvärmare till en liten kille så han slipper frysa på morgonen.
Tåg var något denna lilla kille tyckte mycket om och favoritfärgen var grön. Då passade det lime/gröna tågtyget perfekt. Killen blev jätteglad och ville inte ta av sig.


Halsvärmaren knäpps i nacken med hjälp av kardborre. Det sitter två bitar kardborre på så att den passar så många som möjligt om man vill ha den sitta tight eller löst. Denna passar fint till både  min 3-åring och 7-åring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar