10 mars 2013

Overall

En liten gosse ville ha sig en en overall i stl 62, önskan var svart fleece med stjärnjersey i luvan. Till det en matchande mössa.
Ett mycket roligt uppdrag tyckte jag.

Overallen är i mjuk härlig microfleece, mössan blev fodrad med svart jersey med vita stjärnor. 
Som en extra liten detalj så kantbandade jag vid dragkedjan och runt luvan med jersey tyget.
Eftersom den lilla killen är varm av sig fick ärmslut och bensluta ha mudd i stället för övervik som jag dekorerade med en diskret coversöm.

Killen tyckte mycket om overallen, lika så hans mor och far.





 Med denna overall blev jag riktigt nöjd, mönstret kommer från Ottobre men jag gjorde lite förändringar.
Jag blev nöjd med de förändringar jag gjorde och känner mönstret är klart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar